Kledingbank Limburg Organisatie

Zo werken wij

Om op een goede manier onze spullen te kunnen uitgeven, zijn de juiste mensen voor Kledingbank Limburg aan het werk. Wij hebben een bestuur en vijf operationele afdelingen die zich bezighouden met logistiek, administratie, sorteren, uitgifte en management. Wij kunnen niet zonder de vele vrijwilligers in de verschillende afdelingen op de hoofdlocatie en de inzamelpunten, die verspreid door Limburg kleding en spullen inzamelen.

Kledingbanken
Onze missie zelfvertrouwen voor de maatschappij

Onze missie: zelfvertrouwen voor de maatschappij

Zelfs in een rijk land als Nederland wonen mensen die niet genoeg geld hebben om goede kleren te kopen. Deze mensen kunnen daar vaak niets aan doen. Ze zijn bijvoorbeeld hun baan kwijt of staan er plotseling alleen voor. Sommige mensen schamen zich voor deze geldzorgen. Ook al is de situatie niet hun eigen schuld, toch kan hun armoede zorgen voor minder zelfvertrouwen.

Kledingbank Limburg wil deze mensen hun gevoel van eigenwaarde teruggeven. Zo kunnen zij met meer zelfvertrouwen meedoen in onze samenleving. Wij doen dit door het inzamelen en uitgeven van:

  • kleding;
  • schoenen;
  • verzorgingsproducten, zoals zeep;
  • babypakket;
  • huishoudtextiel, zoals beddengoed of handdoeken.

Werkplekken bij Kledingbank Limburg

Kledingbank Limburg heeft in overleg (werk)plekken voor:

  • vrijwilligers;
  • statushouders;
  • uitkeringsgerechtigden;
  • mensen die resocialiseren;
  • scholieren van het middelbaar onderwijs voor hun stage;
  • dagbesteding voor St. Anna;
  • beschermde leerwerkplaats.

 

Wij zijn een erkend leerbedrijf in drie richtingen:

Entree:Assistent logistiek, assistent verkoop/retail, niveau 1
Handel, mode, ondernemerschap:Verkoper niveau 2
Transport, logistiek:Logistiek medewerk(st)er niveau 2
Erkend leerbedrijf
Jaarlijkse toetsing

Jaarlijkse toetsing

Ieder jaar zorgen we ervoor dat Kledingbank Limburg aansluit bij de doelen van de Provincie Limburg. Bij Kledingbank Limburg zetten we ons in voor de volgende vier thema’s van de Provincie:

  • voorkoming isolement;
  • achterstandsgroepen;
  • sociale veiligheid;
  • armoedebestrijding;

Kledingbank Limburg helpt mensen van bepaalde groepen om makkelijker aan een baan te komen. Onze activiteiten zijn waardevol voor betrokkenen. Met een verwijsbrief van een erkende instelling kun je van onze uitgifte gebruik maken. Dit kan op afspraak in het uitgiftecentrum in Maasbracht of tijdens uitgiftedagen in een aantal gemeenten.

Hulp voor steeds meer mensen

Sinds 2006 houden we bij hoeveel mensen er van onze kleding en spullen gebruikmaken. 1500 mensen ontvingen in dat jaar kledingsteun. Dat was toen al heel wat! Inmiddels  zijn dat er nog veel meer geworden. De armoede blijft stijgen en steeds meer mensen hebben kledingondersteuning nodig. Gelukkig vinden steeds meer mensen de weg naar Kledingbank Limburg. 

Lees hier ons Werkplan 2023

Lees hier ons jaarverslag 2022

Lees hier onze externe klachtenregeling

Personeel

Kledingbank Limburg wordt allereerst draaiende gehouden door héél veel vrijwilligers. Onze vaste medewerkers zijn:

 

Management
Marleen van Rijnsbergen
directeur
Marij Janssen
management assistent
Afdeling Administratie
Carla Hendrikx
medewerker administratie / afsprakenlijn
Veronique Mevissen
medewerker administratie / afsprakenlijn
Marlie Monsieur
medewerker boekhouding / administratie
Mohamad Al Jaafari
medewerker ICT
Afdeling Logistiek
Rob Hustinx
teamleider logistiek
Johan Poepjes
medewerker logistiek
Mustafa Isawi
medewerker logistiek
Afdeling Uitgifte / Sorteren
Truus Nicolaes-Bongers
teamleider sorteren
Claudia Lange
teamleider uitgifte
Coaching
Giel Thijssen
coach project(en)
Bestuur
Leon Breukers
Voorzitter
Jan Willem Westra
Secretaris
Bernard Klootsema
Penningmeester
Martine Smeets-Evers
Bestuurslid
Vivienne Gommers-Weijnen
Bestuurslid
Vertrouwenspersoon
Anja v.d. Beuken-Roeven
Vertrouwenspersoon